https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 12 May 2014

AGAR-AGAR RUMPAI LAUT

Pagi tadi ajak wife pi pasar borong. Inilah hasil tangkapan kami di pasar borong.


 
Sotong 4 kg = RM 23.00
 


Udang 1 kg = RM 9.00


 
Udang laut dalam 1 kg = RM 34.00


 
Ketam 2 kg = RM 18.00


 
Ikan Merah 1 kg = RM 13.00 dan Cencaru 1 kg = RM 5.00

Sampai umah wife siap2 siang dan bersihkan ikan, ketam, udang dan sotong. 

Ketam wife terus masak rendang ketam. Berselera makan dengan nasi.


Inilah rupa rendang ketam wife

Sambil masak untuk lunch hour wife masak agar2 rumpai laut yang dia beli masa di Sabah. Wife bertuah takde agar2 strip / serbuk, rumpai air mentah dijadikan agar2.



Inilah rumpai laut Sabah yang wife beli masa bercuti di Sabah bulan 1 lepas.


Inilah hasil agar2 yang telah siap. Agar2 Rumpai laut coklat. Agar2 ni bakal aku hantar ke rumah mak aku. Ntah apalah rasanya tak sanggup aku nak makan. 

Aku prefer wife masak mknn lauk pauk compare wife masak kuih muih agak ke laut ckit. Hobi wife suruh aku pi hantar umah mak aku dan adk ipar aku yang jual Oat Choco tu.

2 comments:

  1. dulu best makan seafood, skrg dah alahan la plak.. adehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wife la rjn masak. smlm p hntr umh adk ipar dan mak sendiri. adk ipar ckp rs mcm shaklee coklat yg dia minum.

      Delete