https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Thursday 5 December 2013

BERBELANJA DI KEDAI RM 2.00

Hari ni aku jemput wife aku masa lunch hour dia. Dia nak kuar cos nak masukkan cek EPF, SOCSO, dan cek2 ulitilities ofis dia. Jadi terus kami p MBB. Sempat lagi dia p submit refinance HL kat MBB lagi. So dah 3 application refinance HL yang dia hantar. Tak tau la mana satu rezeki yang dapat. hopefully adala rezeki dia walaupun heavy komitmen.

Hujan la pula masa kami kat bank. So terpaksala kami singgah makan kat restoren mamak yang dekat dengan MBB so bolehla berteduh sambil mengisi perut. Setelah hujan berhenti kami meneruskan perjalanan ke Public Bank cos wife nak masukkan cek lagi. Selesai urusan dia, kami pun meneruskan perjalanan. Wife aku ajak singgah kedai RM 2.00 cos sebelum ni kami tak pernah lagi pi sana. Ikutkan hati aku memang malas nak p. Tak tahu jela ada orang perempuan ni mesti ada je yang dorang beli.

Rambang mata jugak wife tengok barang kat situ. tambah2an pula agak murah secara purata harga barang RM 2.00. So sempatla wife rembat 7 jenis barang pada harga RM 16.00, 6 barang pada harga RM 2.00 setiap satu dan 1 barang washing pot pada harga RM 4.00. Not badla harga dia kan. Inilah barang2 yang wife beli.


Fruit Basket, Glue and Penapis Teh dan tempat simpan Sos / Mayonis
 

 Fruit Basket
 
Tray dan Washing Pot

Washing Pot harga RM 4.00

Keseluruhan barang bernilai RM 16.00
 
 
Ini pula barang yang aku beli, toileteries, pengepit baju dan hand wash total RM 8.00. Setiao barang berharga RM 2.00. Jimat belanja.
 

0 comments:

Post a Comment