https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Tuesday 24 December 2013

AISKRIM CHOCOLATE HOME MADE

Semalam wife tiba rajin buat aiskrim homemade lagi ala2 aiskrim wall tu. Niat dia buat aiskrim nak bagi anak2 buah aku.

Bahan2
whipping cream non UHT 907gram
creamer 450gram

hiasan
oreo - dibuang creamnya dan diramas
chocolate rice
chocolate chips
M&M Chocolate

Cara membuatnya
Whipping cream dan creamer dimixerkan hingga kembang setaman. Gunakan kelajuan maksimum selama 20 minit untuk menjadikan aiskrim lebih gebu.

Setelah selesai mixer, adunan aiskrim tersebut bolehla dimasukkan dalam tupperware freezermate dan masukkan oreo, chocolate rice. Gaulkan sebati. Kemudian ditaburkan chocolate chips dan M&M. Bolehlah disejukbekukan semalaman.

Adunan yang masih belum disejukbekukan. Abaikan presentation yang ke laut.

Pagi tadi wife aku keluarkan dari peti sejuk tapi belum keras sempurna. Wife aku terus bawa jugak ke rumah adik ipar aku. Kami balik kampung wife pagi ni by bas dari Pudu Sentral. Untuk memudahkan perjalanan motor aku tggl kat umah adik ipar.


0 comments:

Post a Comment