Wednesday, 20 November 2013

BERAS PERANG + SARDIN

Pagi ni aku suruh wife aku masak nasi dan sardin. Dah lama tak makan masakan air tangan dia. Aku dalam MC wife aku tak bangun awal pagi mcm hari aku bekal. Kalau aku bekerja wife aku akan masak sbb aku memang punya habit bawa bekal. Wife aku memang jenis suka masak ringkas2 jer. Wife aku masih amatur bukannya professional macam Mat Gebu... Rajin jugak wife aku baca blog Mat Gebu. Ada jugakla resepi dari sana wife dah cuba buat...

Resepi Sardin yang wife buat

Bahan2 dan cara memasak:

  1. Bawang besar + bawang putih + padi cili merah dikisar. Wife guna pengisar dari tupperware
  2. Panaskan minyak tumiskan bahan kisar tadi, pastu masukkan sardin, garam secukup rasa
  3. Siap untuk dihidangkan haha... mudahkan... tak sampai 30 minit siap masak nasi + sardin


 
 
Beras yang kami guna berjenama Jasmine. Harga masa offer RM 17.90 untuk 5 kg. Wife sekarang guna gula perang untuk buat air minuman...

 

 

0 comments:

Post a Comment