https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Sunday 30 June 2013

PERCUTIAN DI PANGKOR 21.06.2013 TO 23.06.2013

N3 kali ini pasal percutian aku dan wife di Pulau Pangkor. Masa ini aku masih dalam MC cuti sakit akibat kemalangan. Kebetulan pulak kami nak buat kad nikah di Batu Gajah, so wife rancang percutian sekali harung.

Kami guna land transport iaitu bus Plusliner dari Puduraya ke Batu Gajah. Rezeki kami dapat naik bas 2 tingkat. Return dari Lumut - Puduraya. Wife book ticket via online tambang RM 132.70

Sumber Photo : http://nice.easibook.com/bus-company/plusliner-bus.aspx
Sampai di Batu Gajah uruskan kad nikah dulu, the gerak ke Ipoh by General Bus. Dari Ipoh kami naik bus Perak Roadways. Memang lecehla p Lumut dengan bas henti2.. Ya Allah memang agak memenatkan dengan kondisi bas yang free air gitu. Xde aircond. Bosan...

Sampai di Lumut terus amik Ferry ke Pulau Pangkor. Tambang RM 10 return / pax total RM 20.00.

Kami menginap di hotel berdekatan ferry just walk in... Rate bagi dua malam RM 210.00 booking via booking.com. Wife aku tido awal, aku layan TV dan tablet masa wife tido... Wife aku terjaga malam... Dia boleh tanya aku "Abg tadi TV tu cakap tolong.. tolong.. tolong... ada hantu".. Aku cakap mana ada TV cakap macam tu... Wife aku tgh mamai kut... lain TV tu cakap lain yang dia dengar... Buat aku takut jer... Tapi alhamdulillah takde pulak meremang bulu roma... So insyaallah takde makhluk lain dalam bilik kami...

 
Review bilik
 
  1. Pemandangan menghadap perkuburan Islam
  2. TV asyik lari channel
  3. Wife very slow
Budget p Pangkor
  1. Ticket bus = RM 160.00
  2. Ferry Ticket = RM 20.00
  3. The Island Hotel = RM 210.00
  4. Food & Beverages = RM 70.00
  5. Motorbike rental = RM 30.00
  6. Minyak = RM 5.00 (boleh pusing2 Pangkor 4 - 5x baru abis minyak, better isi RM 2.00 pun ckp kalau x rajin berjalan)
  7. Shopping makanan laut - ikan bilis, ikan kering etc = RM 150.00
Total budget ke Pangkor RM 645.00
 

0 comments:

Post a Comment