https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Friday 26 December 2014

MENCARI DIAPERS MURAH

Misi wife mencari diapers murah2. Mula2 survey dulu kat internet. Baca review bagai akhirnya dapat diapers pada harga murah ikut budget dia. Wife takde transport nak beli by hand, nasib baik diapers pun boleh beli online. Inilah hasilnya yang dia dapat. Setelah melakukan perbandingan harga wife beli Fitti sebab harga mampu milik... Size S 84pcs RM 26.90. Wife terus beli 3 pek.

Wife beli melalui Lazada. Tujuan wife beli online senang boleh terus sampai kat sepupu saya... Baby kami kat umah tak perlu pakai diapers, pandai buang air kat toilet, bilik air dan kotak berpasir yang aku sediakan... Cuma kadang2 wife ni nak layan baby kucing tu macam anak orang, siap suruh aku belikan tilam baby, diapers untuk "Kiki" nama manja anak kucing kami. "Kiki" inilah buah hati kami walaupun penat layan perangainya kadang2 mencuit hati sebab bijak. Bila kami nak pergi kerja dia pun sibuk dah standby dekat pintu nak ikut kerja sama. Bila kami balik kerja dah siap standby sambut kami depan pintu rumah.



Wife order botol susu tu jugak. Dah lama dia teringin nak beli tapi tak beli2 sebab kami takde anak sendiri... Dapat jugakla dia penuhkan impian nak botol Phillips Avent tu walaupun bukan untuk anak sendiri. Wife ni order online bolehlah dia sebab boleh berhutang. Kalau beli by hand guna cash memang payah gaji dia pun terhad untuk pegang cash... Prihatin jugak wife aku ni walaupun sepupu aku ni bukan dia kenal langsung tapi adik2 ipar aku bagitahu kat dia sepupu aku ni orang susah baru dapat baby. Wife aku mampu beli barang jela buat takat ni sebab boleh hutang. Kalau bantuan tunai tu memang dia terhad.

Beli kat Lazada, wife kata boleh jimat... harga diapers 3xRM26.90 = RM80.70 + Phillips Avent RM119.90 = RM200.60, dapat diskaun RM30, wife berhutang kat bank RM170.60. Gaji bulan 1/2015 bolehlah dia bayar balik ke bank. Itulah kelebihan beli di Lazada boleh hutang guna kad kredit ler bukan hutang masuk buku 555, cash on delivery pun ok untuk selected area. Kalau dapat tahu masa 12.12.2014 hari tu lagi dapat jimat sebab masa tu Lazada buat jualan mega lebih diskaun dan dapat less 12% lagi dari harga barang. Wife pun tak tahu pun citer pasal sepupu saya ni, semalam baru dia tahu dari adik2 ipar aku aka biras dia, dah terlepas offer  Lazada 12.12.2014 tu...

Lepas ni ada rezeki, wife nak cari baju baby murah "made in Bangladesh". Bolehlah bagi kat baby sepupu aku. Sebelum ni wife pernah belikan untuk anak2 buah dia baju "Made in Bangladesh". Murah katanya harga mampu milik.

0 comments:

Post a Comment