https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Friday 3 January 2014

PANASNYA HARI NI... ICE CREAM JAGUNG HOMEMADE JADI PENYELAMAT

Pagi tadi sampai tengah hari p kuar jalan2 dengan wife. Mula2 p umah adik ipar cos dia ajak makan nasi lemak homemade. Not bad ada sambal,  ikan bilis dan ikan terubuk masin goreng, kacang goreng dan sayur kangkung.

Lepas tu layan citer Ular dengan anak2 buah. Anak2 buah suka sangat layan citer2 macam tu. Selamba jer dorang tengok xdela terjerit2 macam wife aku pantang je tgk citer seram / menakutkan mesti berkepit dekat aku. Kalu kat umah dia nyorok belakang aku. Yang tak bestnya dia suruh aku tutup terus TV.

Lepas abis citer Ular, aku ngan wife terus pi jalan2 cos wife aku cdg nk beli Power Bank. Sampai kedai IT, wife aku belek2 tapi tak jadi beli sebab mahal bagi budget yang ada. So dia ajak pi beli baju pulak. Sanggup pula berhabis more than budget beli Power Bank. Memang bertuah sungguh wife aku.

Panas sungguh cuaca hari ini. Setiba di rumah selepas fitting baju2 yang dibeli terus amik aiskrim yang dia buat masa tahun baru. Aiskrim jagung home made.

Aiskrim jagung homemade yang dihias dengan chocolate rice, chips dan m&m lebihan buat aiskrim chocolate sebelum ni.

Rasa aiskrim jagung ni memang sedap, lemak2 dan tak manis sebab wife tak letak gula langsung hanya creamer, susu cair, ovellate,  pes jagung dan jagung cream dalam tin.

Sedap dinikmati di hari panas.

0 comments:

Post a Comment