https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Thursday 26 December 2013

MUSIM BUAH DI KG MERTUA

Sekarang ni masih musim buah di kg bapak mertua di Kuala Kangsar. Semalam bapak mertua balik kg untuk amik buah di dusun perninggalan arwah ayahnya. Perjalananan by motorsikal mengambil masa 2 jam. Ayah mertua ajak aku p sama tapi aku jer malas sbb perjalanan by motorsikal mengambil masa yang lama. Tambahan cuaca yang tak menentu lagi musim hujan.

Buah kundang, wife aku makan cicah kicap Jalen. Wife aku memang suka buah yang masam manis.

Durian kg takde lesen

Pokok langsat pun ada di dusun dan sedang berbuah. Bapak mertua aku tak sempat ambil. Lewat petang semalam bapak mertua aku balik basah kuyup. Hujan lebat sangat2 di sepanjang perjalanan. Demi nak bagi anak2 dan cucu2 yang bakal sampai hari bapak mertua gagahkan diri jugak p ke dusun mengambil buah-buahan.

Cucu kesayangan mertua aku bakal sampai kg hari ini.


Inilah cucu terbaru mak dan bapak mertua aku baru lahir 13.12.13. Baby boy, kakak2nya ada 3 orang umur 5 tahun, 3 tahun dan 2 tahun dalam gambar di atas.





0 comments:

Post a Comment