https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 25 November 2013

TUNTUTAN PERKESO MC SWASTA

Hari ini aku nak pi Perkeso hantar MC yang aku dapat dari klinik swasta disebabkan aku tak sambung MC dari gomen hospital. Maka cukupla MC yang diperlukan 25 hari lagi seperti yang aku citerkan dalam N3 sebelum ni. Aku malas nak refresh korang selak2la page sebelum ni.



 
 

Hari aku akan hantar MC2 tersebut ke Perkeso. Sebelum pi pejabat Perkeso aku telah menelefon Perkeso terlebih dahulu dengan bantuan wife aku. Wife akula jadi jurucakap onbehalf aku. Wife aku gitau MC dari swasta perlu ada nam doktor yang merawat. Jadi lepas hantar wife aku, aku pun pi semula ke klinik swasta tersebut untuk dapatkan chop doktor yang merawat. Alhamdulillah semua selesai then aku terus p Perkeso. Sampai di Perkeso giliran aku, aku terus berjumpa dengan pegawai di sana. Pegawai di sana advice aku sambung lagi MC cos ibu jari aku masih sakit. Aku tak dapat isi form yang dorang bagi hehe... Aku call wife aku, hampeh bukan nak jawab. Standardla dia kat office handphone silent mood. Wife aku sms gtau ada apa2 sms, no need to call... Bertuahnya aku dapat wife macam ni. Lunch hour aku datangla office dia ajak kuar lunch... Kuar lunch hour pun nak mintak permission dari bos dia... Wife aku ni jenis bendul... Selama ini dia jenis tak kuar office... Lunch hour ke tak kerjanya ngadap PC dia jer... Dia dapat kebenaran kuar lunch. So aku pun gtau apa yang pegawai Perkeso cakap... Wife aku cakap okla ti sambung MC kat KKM... Wife aku budget nak jimat jer... Susah sambung kat KKM, confirm payah dapat MC. So maybe aku continue MC kat klinik swasta if klinik swasta prihatin dengan keadaan kesihatan aku yang masih tidak mengizinkan aku bekerja sebagai Mekanik.
 
 
Menu yang aku belanja wife tadi, Lai Chi Kang RM 3.00 dan Nasi Ayam Penyet RM 6.00, total makan berdua RM 18.00

 
 
Balik dari office wife terima sample susu lagi. Anmum Manggo sebelum Anmum Chocalate... Wife belum stok sample... Korang nak sample macam ni selak2 page sebelum ni aku ada update...

 

 
 
 
 

 
 

1 comment: