https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 18 November 2013

PERCUTIAN DI MORIB 02.11.2013 DEEPAVALI + KUALA TERENGGANU 03.11.2013 - 04.11.2013

Kali ini aku akan updatekan percutian budget kami.

  1. Percutian budget Morib
  2. Percutian ke Kuala Terengganu

Aku nak bagitau korang sebenarnya percutian ke Kuala Terangganu mmg lama dirancang oleh my wife. Macam biasala penaja utama travel trip kami... Awal2 lagi Firefly ticket wife dah buat reservation. Accomadation di KT jugak telah dibuat by telephone conversation direct to Grand Puteri Hotel. Sebenarnya wife ada buat reservation mula2 di Primula Resort tapi aku yang suruh cancel cos rate dorang mahal RM 200++. So wife pun cancel then request new reservation still under booking.com kat Anjung Pantai Seberang rate RM 120.00 tapi without breakfast la... Entah macam mana wife aku mmg kaki google so dia nampak offer baik kat Grand Puteri new hotel kat KT so terus cancel Anjung then buat new reservation direct to that hotel. Bab accomodation done.

Macam mana pulak kami tiba2 p Morib. Actually percutian di Morib dirancang oleh my SIL aka biras wife aku ler... Dorang ni planning nak buat birthday anak buah aku yang sulung. So aku pun mmg not hal that mmg cuti Deepavali, aku pun still under MC. Wife aku pun kata line clear if nak join them. So we decide to join and tumpang keter dorang jer p sana. Disebabkan kami join last minute so kami bawa small luggage jer. Sbbnya kami sbnrnya tak decide samada nak stay there and pagi2 rush up to Subang Airport. Our flight to KT morning at 10.00 am. So after dicussion with wife and my brother we stay there for 1 nite at Happy Inn Hotel. Just budget hotel RM 48.00/ nite. Okla cos kami pun nak move awal pagi at 5.00 am to Banting bus station.

My brother amik family room at RM 68.00/nite. Sesuaila for 2 adults + 3 kids + 1 infant. This Happy Inn provide free wifi. Actually Budget Hotel mmg bagus compare than hotel mahal wifi pun ada additional charge.

Kami gerak dari rumah at 9.00 am terus p ke umah adik laki aku kat Merak Apartment. Aku park motor kat sana dan tumpang keter adik aku ke Morib. Walaupun mcm Sardin jer keter dia haha... X kisahla janji sampai lagipun nak ke Banting xdela jauh mana... Turut join kwn kepada adik ipar aku.. 1 family lain... So dua keter yang p... kami p sekali harung so senang... Singgah Klang dulu cos adik ipar order birthday cake from her friend. Then we are teruskan perjalanan ke Banting. Sampai Banting guna GPS to find out Happy Inn.. Mula2 GPS tak detech Happy Inn, Foong Inn dia detech so my wife add the new input Taman Banting Baru mmg jumpa that location via GPS. That hotel infront off Jugra school. We are check in at 12.00 noon then terus pergi pantai Morib... Ramai jugak local tourist kat sana... Nasib baik still ada parking nearby pantai then cari port to rest & sediakan juadah yang dorang bawa... Aku + wife tumpang makan.. Kami tak bawa apa2 cos last minute planning to join them. Dorang bawa bekal makanan agak banyak carried forward to Dinner lagi.

 
Durin Cripe dan Birthday cake ank buah aku...
 
 
Kami lepak pantai Morib sampai petang then balik bilik hotel rest... Pukul 6.00 lebih dinner kat bilik adik aku mknn lebihan berkelah di pantai Morib. My SIL siap bawa Multi Cooker so semua food di panaskan semula kecuali kek Birthday terus ngap...
 
 Pemandangan di Pantai Kelanang, tapi kami tak dapat pergi cos dah on the way ke KT. Gambar ni SIL amik on the 2nd day after check out Happy Inn dorang p sana lagi


Aku dan wife pagi2 lagi 4.30am dah bangun siap2 terus check out kul 5.00am. Happy Inn ni 24 hour. My brother hantar kami ke Banting Bus Station. 10 minute from Happy Inn. 1st bas to KL at 5.30 am. Kami gerak awal pagi cos takut delay. Kami naik bas Banting ke KL turun kat Setia Jaya aka Batu 10. Tambang bas ke sana RM 5.80/pax. Perjalanan amik masa lebih kurang 1.30 jam. Sampai Batu 10 kami tggu bas U81 ke Subang Airport tambang RM 1.00/pax. Sampai Subang Airport masih awal 8.30am so pekena breakfast kat McD dulu

 
Kami terus melepak di McD cos ada free wifi hehe... Waste our time sementara tggu flight arrival. At 9.30 am baru kami melangkah ke balai pelepasa. Wife already web check in so x perlu la rushing sgt.
 
Perjalanan kami ke KT lebih kurang 1 hour. Sampai KT selepas hujan. Terus kami ambil taxi berkupon tambang RM 25.00 terus ke Grand Puteri. Kami request early check in... Ok bilik memang ada tersedia... Sampai bilik rest... 

 

Katil kami King Size... Bilik agak luas dan selesa. Hotel masih baru. Kami dapat bilik tingkat 4. Pool View. Aku asyik puji wife aku sbb pandai pilih bilik "Pandai ayang pilih bilik, pool view blh cuci mata"...



Pemandangan pool dari bilik aku... Swimming pool divide two (one for female / one for male). View bilik aku menghadap female pool... Memang aku dok cuci mata memandang swimming pool.. Wife aku gelar aku gedik hahaha...

 

Tea + Coffee maker included. Iron + iron board pun ada disediakan dalam bilik. tapi wife tak snap photo.




 

 

 

0 comments:

Post a Comment