https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 18 November 2013

PERCUTIAN DI KUALA TERENGGANU PART II - PASAR PAYANG

Kami kat KT tak ke mana2 sangat... Aku jenis malas nak berjalan... Ikutkan wife aku mmg nak berjalan2 tapi aku malas... Last2 aku akur jugakla kuar cari makan cos perut aku pun dah menjerit- jerit... " Tolong, perut dah lapar ni, tak reti2 cari makanan ker"...


Jam 3.00 pm kami bersiar keluar ke Pasar Payang... Wife aku alas perut beli Goreng Pisang, Cempedak dan Tapai Ubi Goreng RM 3.00 tapi macam banyak sangat...


Sambil makan kami walk in ke Pasar Payang. Tujuan aku ke situ temankan wife cuci mata. Wife aku hanya beli kudapan kerepok, asam manis + Sate ikan RM 3.00. Lepas tu kami menjamu selera... Aku makan nasi campur (nasi + ayam + telur RM 7.50 mmg cekik darah), wife aku order nasi air + teh o ais + teh o suam semua kena bayar RM 5.50 total makan RM 16.00.

Lepas makan kami terus balik hotel. Aku mmg tak membiarkan wife jalan2 lama di Pasar Payang. Aku kata esok lepas check out baru p lagi beli barang kopok + kain batik etc. Wife aku akur... Kat hotel ada lunch & dinner steamboat. Perut aku mmg terasa lapar lagi aku ajak wife cari makan di kedai makan berhampiran. Kami makan di kedai makan seberang jalan KFC. Mmg fast dorang serve. Aku order Nasi Pattaya + Teh O, wife aku just order carrot susu ais. Wife tak lapar makan, dia lapar minum jer... So aku sorang jer makan total RM 9.50.

Kami terus balik bilik. Rest dan ZZZ....


Keesokkan kami breakfast kat lobby tingkat bawah. Antara menu yang ada adalah Nasi Dagang, Kopok Lekor, Mee Goreng, Nasi Goreng, Cereal, Roti Telur, Roti Bakar, kacang panggang, orange juice, hot tea & hot coffee, fruits.


 




Antara Menu yang kami makan....


Grand Puteri Hotel Kuala Terengganu at 09-6215555

Advantage
  1. Friendly
  2. Masih baru
  3. Bersih
  4. Menu breakfast yang memenuhi selera dan tanpa was2
  5. Ada swimming pool khas untuk laki dan ppuan
  6. Hotel dekat dengan bas stesen KT so kalau guna land transport like bas ekspress pun ok, senang boleh menapak jer ke hotel. save cost for taxi
  7. Terminal taxi pun dekat
  8. Tambang taxi dari airport KT ke Grand Puteri RM 25.00 return pun sama
Memang nice place maybe next time will be there again. Insyaallah...

0 comments:

Post a Comment