https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Saturday 30 November 2013

MENU APA YANG BEST UNTUK MASAKAN IKAN

Wife aku mencari idea untuk masakan ikan. Wife aku kurang ckit bab memasak ikan ni. Faktor pertama sbb aku kurang makan ikan. Wife aku pulak biasanya makan ikan mabong, selar, kembung, cencaru, dan sardin. Lepas kahwin ngan aku barula dia makan ikan merah dan tenggiri. Family wife aku pun bukan jenis beli ikan yang agak mahal kalu di kampung. Inila ikan2 yang wife aku beli dan selamat disiang dan dicuci sebelum diistirehatkan di dalam peti sejuk.


Ikan cencaru wife beli RM 4.00/kg dapat 6 ekor. Wife cadang nk masak cencaru sumbat sambal, dan cencaru masak kicap.


Ikan merah RM 18.00/kg dapat 5 potong bahagian badan dan kepala belah dua. Wife cadang masak sambal dan kepala masak kari. Korang ada idea ikan merah masak apa, share2 kan. Wife blhla variasikan menunya. Wife kurang pndai msk ikan merah. Lepas kwin baru merasa beli ikan merah kat pasar borong kerana harganya yang mampu milik compare than kat kg / pasaraya berhampiran.
 
 

Ikan tenggiri, wife cdg nk masak kari. Korang ads idea yg best blhla share cni. Blhla wife variasi masakan dia. Ikan tenggiri kecik RM 6.00/kg dapat 5 ekor. Kami ni berdua jer blh masak 2 atau 3 kali jugaklah.. Kalu korang ada idea nak masak ikan2 di atas bolehla share kat cni. Blhla jadi panduan bakal masterchef utk belajar memasak hehe... sharing is caring, caring is loving....

0 comments:

Post a Comment