https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Sunday 24 November 2013

MEE GORENG MENU DINNER

Sedapker mee goreng wife aku?


Malam Jumaat Sabtu lepas, wife aku masak mee goreng as dinner menu... Bahan2 nak buat mee goreng sudah ada dibeli semasa membeli barang dapur.


Lepas jer maghrib wife aku menyediakan bahan2 yang hendak digunakan. Bahannya adalah mee, tauhu, bebola ikan, tauge, dan sawi. Bahan kisar Bawang, garlic dan cili giling....

 
Panaskan minyak dan tumiskan bahan2 kisar sehingga garing. Masukkan kicap dan sos tiram dan masukkan batang sawi, tauhu dan bebola ikan.
 
 
Masukkan mee goreng dan gaul sebati dalam tumisan. Masukkan tauge dan daun sawi, garam secukup rasa. 
 
 
Sedia dihidangkan bersama teh...

 
Inila menu dinner aku, merangkap breakfast pagi ahad dan jugak lunch hehe... Cos wife aku ni main carried forward aka baki bawa kehadapan selagi makanan yang di masak tak abis...
 
Wife aku ni kategori jimat or M ntahla... Wife korang macam wife aku ker... Dahla masak 1 menu per day... nasib badan akula dapat wife yang belajar ekonomi haha...
 

 
 
 

0 comments:

Post a Comment