https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Wednesday 27 November 2013

LEGOLAND COMBO VOUCHER KIDS FOR FREE 1 PAYING ADULT

 
Wife aku ada beli susu dutch lady maka dapatlah the above voucher kat belakang kotak tersebut. Combo Voucher Kids Go Free with 1 paying adult to Legoland Malaysia Resort Theme Park + Water Park. Water Park ini baru buka kan last October lepaskan ... Validity this voucher 1 November till 30 April 2014.
 
Wife aku memang ada plan nak p Legoland masa kami p JB hari merdeka lepas tapi masa kami agak terhadla. Lagipun kami masih takde kids so takla meriah mana pi kat sana. Aku ni pun bukan kaki jalan theme park ni. Setakat Genting aku pernah p tapi tak amik pun ticket untuk main permainan di sana... Macam wife aku yang masih berperangai kanak2 ribena nak merasalah main kat theme park ni. Maklumla masa kecik2 dulu mana la FIL + MIL aku mampu bawa wife aku p travel.. Setakat Fun Fair dekat2 umah tu pernahla wife aku pi...
 
Tapi aku ni malas la nak jadi kanak2 ribena lagi... Jadi Monster aku layakla... Lepas kahwin badan aku naik berganda macam "ular sawa"... WIfe aku macam biasala maintain "ular lidi".
 
Sekarang ni kan Firefly sedang buat promo domestic flight from RM 35 onward... Wife aku minta izin bolehker dia book pi Legoland next year maybe in March... Sambil2 gedik2 ngan aku biasala adalah yang dia nak lagi pada aku... Dia plan nak p Legoland boleh tak bawa budak2... Aku cakap bawa sapa "Budak kenit tu lagi ker"... Budak kenit yang aku maksudkan adalah Adah yang ikut kami masa ke Langkawi... Wife aku plan lain pulak... Cos dia tau aku tak berapa suka sgt budak kenit tu... Bukan apa suka sangat menangis aku rimas, maklumla umur dia masih 3 thn ++.
 
Wife aku plan nak bawa anak SIL aku aka Biras dia... Dia boleh bawa setakat 2 orang, sedangkan ank SIL aku ada 3 yang kids sorang masih infant. Konon2nya bawa bulan 3 so merangkap birthday present dua anak buah aku yang lahir bulan 3 tu... Tapi SIL aku masih belum bagi kata putus izinkan anak dorang join ker tak... Pendapat korang macam mana ok tak bawa 2 org anak buah... Tapi yang sorang lagi mungkin akan terasa dipinggirkan pulak... Kalau wife aku plan bawa tiga2 anak2 buah aku valid tak voucher di atas untuk tambahan sorang lagi kids... Aku ni tak berapa alert sangat pasal voucher2 ni...
 
Plan asal aku + wife bawa 2 kids sahaja gunakan 2 voucher seperti di atas... Kalau tambahan 1 more kids masih bolehker dapat Kids go free... Buat makluman anak SIL aku berumur 9, 7 dan 5 tahun pada tahun hadapan...
 
Kalu korang ada pengalaman guna voucher Kids go free share2 la kat blog aku... So bolehla wife aku plan for travel lagi... Kami plan p by Firefly return... Kalau nak bagi budak2 merasa nak Firefly dan KTMB maybe kami amik tiket sehala by Firefly and return by KTMB.
 
Hasil carian tiket Firefly untuk 5 orang from Subang ke JB untuk 2 adults aku + wife , 3 kids
 
 
Expected Budget.
Firefly Subang ke JB total RM 350 excluded insurance.
Legoland Entrance Fees for Combo  = RM  150.00 / adult x 2 = RM 300 , Kids go free
Hotel = RM 200.00 - RM 250.00
Bus / Taxi from house to Airport return and JB Airport to Legoland / Hotel Return = RM 150.00
Food & Beverage = RM 150.00
Misc = RM 50.00
Total expected budget + - RM 1,250.00
 
Korang rasa ok tak ker budget tersebut untuk travel ke Legoland with 2 adults + 3 kids...Kalau korang ada info lebih pasal Kids go free share kat cni... Kalu 1 adult boleh dapat Kids go free untuk dua kanak2, my wife kena sediakan budget seperti dia atasla... Biasala wife aku yang kena belanja hehe... Aku maybe belanja bab food & beverage insyaallah.... "Sharing is Caring, Caring is Loving"
 

 
 
 

0 comments:

Post a Comment