https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Sunday 22 September 2013

JALAN-JALAN LANGKAWI 2ND TIME WITH WIFE & FAMILIES 15.09.2013 TO 19.09.2013 AKA CUTI HARI MALAYSIA

kali ini aku updatekan percutian kami kali kedua ke langkawi. kali ni percutian ini agak lama bermula 15.09 hingga 19.09.2013. Tapi saying aku x join wife dan familynya lama cos aku ada appointment dengan doctor... mmg wife aku agak frust jugak tp bagi dia memadai aku join p sama2... kami pergi 6 orang, aku, wife, MIL, BIL, SIL and anak buah yg join masa 1st travel langkawi masa aku p honeymoon bulan 2 lalu. Kami pergi by firefly. Tiket mcm biasa ditaja oleh wife. cuma SIL aku bayar tmbg sendiri.

Flight kami petang pukul 5.00 lebih. perjalanan kami berjalan lancer smpai ke destinasi. pertama kali jugak MIL, BIL dan anah buah wife aku naik flight... Tempat duduk masing2 terpisah sbb wife aku book lain2..

Sampai di Langkawi pukul 6.00 lebih jugak. Terus kami menapak ke One Helang Hotel. Hotel ni sebelah Langkawi airport so xdela masalah sgt xde transport. Wife amik 2 bilik 1 untuk kami, 1 lagi MIL share dgn BIL, SIL dan anak buah. Okla bilik One helang mmg agak besar mmg selesa siap ada bath tub lagi mmg anak buah seronokla berendam... xyah p swimming pool pun xper...

Kami x p mana2 just rest bilik. Esoknya breakfast cos inclusive dgn rate bilik. Makanan yang disediakan boleh tahanla walaupun x byk pilihan tapi okla rasa dia not bad... aku mmg makan smpai kenyang... wife aku biasala x mkn byk... family dia yang lain pun sama...

lepas makan terus naik bilik... tapi wife aku turun balik cos temankan anak buah dia mandi swimming pool pulak... walaupun x bawa baju swimming belasah jer pakai baju biasa... itu jer yang ada...

 
Anak buah wife bergambar sebelum menaiki pesawat... 1st time naik flight anak buah ni enjoy...


Kete sewa yang disewa pada hari kedua hingga 19.09.2013. Kadar sewa RM 50 sehari. Sewa dgn cousin wife yang berada di Langkawi.

 
Anak buah dapat bag wife aku belikan... harga masa beli dalam RM 90.00.
 
 
Selepas check out one helang, aku terus blk subang by Malindo cos aku ada appointment dgn doctor.  aku masih dalam MC masa aku travel... wife aku dan family dia meneruskan travel. wife aku tukar tmpat menginap yang lain kat area pantai cenang pulak... 2nd day bermalam di Rasa Eksotika... Biliknya not badla cuma jauh dari pantai... 3rd - 4th day kat CD Motel, chalet yang pernah kami stay masa bulan 2. okla kali ini lagi murah RM75 utk bilik family. bilik pun mmg dekat laut mmg snng sgt nak berendam... Cuma yang x bestnya kali ni byk sgt batu dalam laut x mcm 1st time kami p bulan  2... ntah dari mana dtg batu2 not sure... anak buah pun x nak mandi mmg x enjoyla... takut terpijak batu2 yang tajam... next time ada rezeki p lagi maybe nak tukar angin stay kat tmpat lain pulak... harap2 murahla lagi rezeki wife aku hehe...
 
Wife aku kali ni byk beli coklat, beg pun bertambah, bukan wife aja beli, MIL dan SIL jugak turut tambah luggage cos masing2 beli periuk kaca.. MIL dan SIL aku beli vision, wife aku beli corning ware....
 
 
 
Bag wife aku color hitam, SIL pink dan MIL blue... ketiga2 bag ini digunakan utk sumbatkan periuk2 kaca yang dorang beli... masing2 malas nak hand carry... Alhamdulillah sampai dgn selamat corningware wife aku wlp dalam luggage.
 

 
 
Corning ware wife aku ada 3 set... tapi  amik gmbr semuala... senang masak terus hiding.  beli set ini dapat free pyrex oblong... okla ada free gift lagi walaupun melayang RM299 utk set ini... duit wife biarla dia beli apa yang dia nak... Sbb aku dah balik dulu mmg dorang snng nak shopping bagai sbb kalau aku ada mmg aku pantau wife ni... wife aku ni keja swap jer CC...
 

0 comments:

Post a Comment