https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Friday 22 November 2013

BARANG DAPUR MAKIN MAHAL SETUJU / TAK... PART I

Setuju tak korang kalau barang dapur semakin mahal?


Semalam aku ajak wife pi beli barang dapur. Tak banyak mana pun kami beli cos aku hanya guna motorbike kapcai... Bakul pun terhad. Wife aku suruh aku tambah bakul lagi di hadapan macam motor kat bawah ni. Sumber photo google.

 
Pastu siap diman lagi letak box kat belakang. Box letak helmet... Tapi alasan dia senang nak sandar dan ZZZ... Bergeliga jugak otak wife aku tu boleh buat batu cincin...
 
 
 
Sebahagian daripada barang dapur yang dibeli. Antara sardin untuk stok bila budget kering kontang, cili giling cos balang blender wife aku jatuhkan sampai pecah, ubi kentang, jagung, halia, tomato, bawang, etc. Abis belanja semalam masih terkawal bawah RM 50.00.
 
Antara menu yang wife aku masak dengan menggunakan barang dapur yang dibeli semalam.
 
Jagung Rebus: Masak guna pressure cooker, senang cepat dan jimat gas.
 

 
 
Ayam masak kicap... Ayam memang dah ada stok di rumah.
 



 
Tarraa... Menu kami malam semalam... Wife aku ni memang terlalu rajin tagline dia "One menu per day", tapi ada tambahan desert "jagung rebus"... Wife aku ni dasar M or mmg penjimat orang nya... Cuba korang teka ....
 
 
 

0 comments:

Post a Comment