https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 27 April 2015

Jom beli Top Up tanpa GST di 11street.my

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsi satu website untuk beli online pada kadar yang menjimatkan poket korang kat 11 street .... http://www.11street.my/ . Walaupun takdelah banyak barang yang menarik nafsu tapi bolehlah dijadikan terapi mata bagi korang yang suka window shopping macam wife aku.

Yang menariknya adalah top up boleh dapat harga below than harga yang dikenakan GST. Hari ini aku terus grab beli top up Celcom RM 10 pada harga RM 9.54. Aku grab 3 top up tersebut sebab maksimum boleh beli 3 setiap bulan. Cara aku beli adalah satu-satu. So 3 kali kena buat payment, jimat punya pasal no hal spend time for that purpose. So hari ni aku dapat jimat RM 1.38 tanpa mengambil kira GST. Untungkan walaupun nilai RM 1.38 bukan kadar yang besar tapi lepas jugak beli nasi lemak biasa RM 1.20.


Harga top up seperti di atas. Ikut suka koranglah nak pilih yang mana. Kalau sebulan guna RM 30 korang boleh terus top up 1 time RM 30. Tapi macam aku jimat punya pasal aku beli top up RM 10 sebanyak 3 kali so sama jugaklah RM 30 aku dapat top up. Tapi aku dapat jimat lebihlah sebanyak RM 1.38 compare than beli top up RM 30 terus aku hanya jimat RM 0.42 jer...
 
Korang tahu bila korang dah buat payment, top up terus dikreditkan dalam akaun korang. Senangkan jimat masa korang untuk enter code top up... Apa lagi jomlah beli top up kat sana.

Untuk new user korang dapat RM 10 free + korang boleh dapat RM 11 lagi... So RM 21 free2 korang dapat. Korang bolehlah redeem untuk belian barang korang.

Macam wife aku redeem untuk beli Tupperware One Touch jimat RM 21 dari harga tersebut... Biasalah dekat nak puasa ini buat persediaan beli Tupperware untuk simpan biskut dan kudapan... 

Harga kena bayar RM 156.20, lepas redeem coupon discount RM 10 dan Credit RM 11 so final amount RM 145.20. Jimatkan dapat Tupperware One Touch 4.3 Liter qty 6 memang sesuai sangat untuk hari raya...

 
11street.my is owned and operated under Celcom Planet Sdn. Bhd. So boleh beli tanpa was-was di sini.

3 comments:

  1. wah bagus betul. rmi kena tau pasal ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jomlah top up kat sana.. rini top up lagi dapat credit pulak boleh baca entry seterusnya dah update... sama2lah share untuk penjimatan bersama...

      Delete
  2. saya takde credit card, ada tak lain cara untuk beli topup?

    ReplyDelete