https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Wednesday 1 April 2015

GST - GOOD SHOPPING TIME

GST - Good Shopping Time, ini paling best beli online. Mudah je hadap  PC layan katalog boleh place order. Jimat masa, tenaga dan kos jugak serta bagi suami isteri / laki bini takyah gaduh-gaduh manja masa shopping. Antara website yang best untuk GST adalah seperti berikut
 
Tesco online - http://eshop.tesco.com.my/ - barang keperluan dapur, bahan memasak, bahan pencuci dan sebagainya boleh didapati di atas talian. Mudahnya pilih, masukkan dalam carta belian, pilih slot delivery, tunggu barang sampai dan bayar dengan kad sama ada debit / kredit. Walaubagaimanapun masih terhad penghantaran di kawasan tertentu.

 
 

Harga di Tesco telah termasuk GST bagi barangan yang tersenarai dikenakan GST. Jadi tak perlulah kita nak kira tambahan lagi 6% ke atas belian yang dikenakan GST.


Soukai - http://www.soukai.my/ - kat sini pun best jugak untuk shopping online. Walaupun barangnya masih terhad tapi delivery boleh sampai kampong. Bestnya walaupun hari ini dah start GST not Good Shopping Time but GST - Goods and Services Tax tapi masih boleh membeli belah tanpa rasa panic. Inilah hasil shopping untuk hari ini barang laundry macam buka kedai dobi pulak rasanya. Sebenarnya barang di bawah ini terus delivery ke kampong untuk mak dan ayah gunakan. Beli banyak sekali harung boleh stok setahun. Walaupun hari ini berkuatkuasa GST Goods & Services Tax tapi masih dapat harga yang agak rendah. Harga ini adalah promosi bagi yang menggunakan kad Public Bank sama ada debit / kredit dapat diskaun 20%. Selain itu terdapat juga diskaun 10% bagi selected cleaning goods bagi sesiapa yang place order without Public Bank card. Free delivery for order above RM 99.00 (excluding GST Goods & Services Tax)
 

Watsons - http://www.watsons.com.my/  Di sini pun best jugak untuk GOOD SHOPPING TIME di atas talian. Bolehlah membeli toiletries, beauty products, vitamin etc. Delivery caj bergantung pada nilai order dan berat. Order melebihi RM 150 akan mendapat RM 7 potongan untuk delivery caj bagi Semenanjung Malaysia. 
 
 
 
Guardian - https://online.guardian.com.my/index.php/ . Di Guardian pun sama macam Watsons Good Shopping time to purchase toiletries, beauty products, vitamin etc. Free delivery untuk order above RM 150.00. So untuk penjimatan yang berganda bolehlah comparekan dulu antara offer di Guardian dan Watsons sebelum place order atas talian.
 
 
 
Selain itu website lain yang boleh place order atas talian seperti
 
 
 
 
Walaupun ada GST Goods & Services Tax masih boleh berbelanja dengan promosi yang ada. Dengan cara ini boleh mengurangkan beban membayar GST - Goods and Services Tax bagi barangan yang terdapat dalam List of Sundry Goods http://gst.customs.gov.my/en/cp/Pages/cp_imp.aspx 
 
Jika ada lagi website yang  Good Shopping Time bolehlah kongsikan bagi memudahkan kita membuat belian dengan penjimatan yang boleh mengurangkan beban di masa Goods & Services Tax dilaksanakan. Sesiapa yang masih ada emak ayah bolehlah place order dan hantar barangan keperluan kepada mereka. Tidak perlu lagi mereka susah payah membeli lagi barangan tahan lama seperti laundry, cleaning, toiletries, vitamin etc. Mesti emak ayah di kampong gembira menerima barangan tersebut. 

Selain itu boleh jugak ambil kesempatan masa balik kampong snap bil utilities mak ayah seperti TNB, bil air dan bil telefon. Tolong bayarkan bil utilities mesti mak ayah terkejut bil negative / tidak perlu bayar setiap bulan. Macam mak ayah kat kampong hairan bil negative setiap bulan sebab tak tahu anak dia yang tolong bayarkan. Bila mak ayah Tanya nape bil tak perlu bayar buat senyap jer... Biarlah rahsia hehe... Alamak terbagi tahu kat cni pulak sebab sebagai perkongsian untuk kebaikan bagi anak-anak di perantauan masih boleh berbakti dengan mak ayah walaupun dari kejauhan... Kemudahan internet banking memudahkan pembayaran utilities. Mak ayah kat kampong tak perlu lagi beratur di pejabat pos.
 
 

0 comments:

Post a Comment