https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Monday 26 May 2014

HANDPHONE HILANG DI PASAR BORONG

Pagi semalam aku ajak wife pi pasar borong yang biasa kami pergi. Hari weekend memang ramai sangat orang di sana. Aku tak sangka tarikh 25.05.2014 adalah tarikh keramat kehilangan handphone kesayangan pemberian wife aku. Uwaaaaaa rasa nak menangis pun ada sebab ramai contact kat handphone tu... Wife aku pulak asyik membebel kat aku. Nak pi pasar takyah bawa handphone. Wife aku memang tinggalkan handphone di umah. Dia hanya bawa dompet keciknya dalam poket jeannya. 

Lepas ni aku akan dengar nasihat dia, jangan bawa handphone pi pasar. Wife cakap takde gunanya bawa handphone bukannya nk pi lama pasar setakat 1 - 2 jam. Bukannya businessman pun kalau tak pick up hilang business lainla kena berkepit handphone 24 jam. Pengajaran buat aku. Lepas ni tak perlu bawa handphone ke pasar borong lagi. 


Hasil daripada track melalui Find iPhone, tak boleh nak track sebab iPhone dalam keadaan offline. Maknanya dah takde rezekilah nak dapat balik... Uwwwaaaaaaaaaaaaa... sambung nangis balik... Lepas ni takdela guna smartphone.

0 comments:

Post a Comment