https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000008279

Thursday 19 December 2013

WIFE AKU SEMAKIN GILA



Wife aku ni bermusim gilanya... dulu gila tupperware, pastu gila travel dan sekarang ni gila syiling pulak. Wife dah start konsisten simpan syiling2 dia. Hari2 80 sen aka 8 kupang dia simpan. Nape 80 sen? Jawapannya adalah setiap pagi setiap hari working day wife aku akan beli newspaper the star which is RM 1.20. So she will paid RM 2.00 every time she buy that newspaper. So 80 cents she keep and when back home, she will enter to her tabung. Tabung homemade dia bukan sebarang tabung u know. Ntah berapa kurunla nak penuh dengan hanya 80 sen sehari x 20 working days x 12 months = RM 192.00. But tabung homemade dia masyaalllah besar kotak NH Colla Plus... Linda Onn jadi duta produk collagen ni.

Sebab wife aku gila menabung, aku pun kena paksa menabung to her tabung. Bila kami kuar shopping bila aku yang bayar dia akan alert duit syiling yang aku dapat. Bila sampai umah jer wife aku terus remind me "Abang, tadikan abang dapat duit syilingkan, cepat masukkan dalam tabung ayang". Aku cakap kat wife balik "Duit syiling abang, suka hati abangla nak buat apa. Penuhkan tabung ayang buat apa? Nanti berjoli sakanlah ayang dengan tambahan duit syiling abang". Wife aku tu bijak suruh aku menabung sama tapi hasilnya untuk dia sorang. Memang tak patut...

0 comments:

Post a Comment