Monday 2 September 2013

JALAN2 HARI MERDEKA DI JOHOR BAHRU 31.08.2013 (2D1N)

1st time aku ngan wife naik flight sama-sama. Wife aku la yang sponsor tiket Firefly dari Subang ke Johor bahru. Pengalaman baru bg wife aku dalam travel. Sebelum ini wife aku ke mana2 by land transport... Selepas kwin pandai langkahnya dah pandai travel by air... yang untung aku la xyah kuar duit my wife uruskan everything start from flight, accommodation etc... mmg bertuahla aku rezeki pas kwin berjalan sokmo. Aku bukannya rajin nak berjalan lagi suka memerap kat bilik... wife aku mmg marah2 jugak dia kata kalau nak memerap baik dok umah...

Wife memilih flight pagi sbb senang sampai awal banyak masa... Flight kami pukul 8.50 am sampai JB dekat kul 10.00 am... lepak kat Senai mkn Fast Food KFC bg alas perut. Aku siap tapau utk mkn kat resort nnt... Wife book bilik kat Pulai Spring Resort... Rate resort tu ada offer kata wife, wife buat reservation melalui asiaroom. Wlp kena advance payment tapi quite okla cheaper la rate dari yang dipublishkan di website Pulai Spring inclusive breakfast. Sebelum hari ketibaan wife menerima email dpd pihak resort. They asked us to update bilik yang kami nak sama ada smoking / non smoking, type of bed twin / king, permandangan samada pool view / golf view. Bilik pilihan wife non smoking with king size and golf view. Wife aku xkan pilih pool view sbb dia tau aku ni miang jugak suka cuci mata bila pool view.

Pemandangan melalui bilik kami tingkat 4. Bangunan yang sama dengan lobby resort.

Pemandangan Di Lobby resort

Kami menuju resort by taxi berkupon. mmg agak mahalla rate dorang caj RM 44 dari Senai airport ke resort. Sampai resort kami request early check in tapi bilik masih belum tersedia kena tunggu kat lobby. Mmg take time, reception pun x berapa friendly so mood pun dah jadi tak best... dapat bilik terus rest... bilik okla besar mmg puas hati... swimming pool dia pun ok, not badla stay kat resort ni. cuma kalu nak kemana2 tnpa tport sendiri mmg payahla.

Kami makan dinner dgn kfc yang aku take away. So xdela berlapar. Sbb kami mmg x ke mana2.. memerap kat resort jer... esoknya breakfast kat resort... menu dia blh tahan walaupun xdela byk sgt pilihan.

Kami check out kul 12 noon. Wife dah siap2 call taxi bermeter iaitu taxi radio utm 075537226. Wife sempat google internet. Wife aku mmg bijak dan panjang akalnya. Perjalanan kami terus ke JB Sentral disbbkan flight kami pun lambat lagi 6.40 pm. kami ada masa beberapa jam lagi. Caj taxi kami hnya RM 26 dari Pulai Spring ke JB Sentral. kami terus p ke City Square, abiskan masa tgk movie. kali ni aku yang belanja, kami tgk citer KL Zombi kat Cathay Cineplax kat City square. Wife aku la yg kena belikan tiket... Aku malas bab2 membeli ni... semua diserahkan pada wife hehe...

Selesai tgk movie terus amik bas causeway link terus ke airport senai. senang la kat Johor ni mudah dapat transport. Tambang pun xdela mahal sgt RM 8/ pax.

Sampai Senai, makan kfc lagi... pass check in dapat tau flight delay disebabkan bad whether hujan so terpaksa tunggu 40 minit lagi. 7.20 flight kami sampai terus naik dan meneruskan perjalanan ke Subang. Sampai Subang airport terus menuju ke bas stop tunggu bas U81 ke Mahsing. Berakhirla percutian kami di Johor. Walaupun singkat tapi sbb nak merasa naik flight kira okla berbaloi. Lgpun tambang flight xla mahal mana pun RM49 sehala... Wife dah buat reservation awal2 masa tambang masih murah... Terima masih ayang (panggilan manja untuk wife) yang menaja percutian abg di Johor Bahru.... Love you ayang so much.... Muaahhhhhhhhhhhhh..... Next time kami akan ke Langkawi for 2nd time bersama... Will update soon